
Eidsiva Arena, Lillehammer
Da vi først startet prosjektet med å bygge en storskjermmediekube midt på arenaen vår, bestemte vi oss raskt for noe som var modulært, med god oppløsning/pitch og god lysstyrke. Vi ønsket en pitch på skjermen som kunne brukes til sportsarrangementer, men også som bakteppe for fotoshoots, konserter, konferanser og annen bruk som måtte dukke opp.
Da vi landet på infiLED og P4-panelene var vi ganske spente, med tanke på at kvaliteten ble lovet å være enda bedre enn det vi opprinnelig hadde håpet på. Da vi først slo den på, ble forventningene våre oppfylt, og litt til. Etter noen få konfigurasjoner for å sikre god kvalitet på farger og matchende LUT-er på tvers av de forskjellige inngangene, endte vi opp med noe som gikk utover det vi hadde våget å håpe på.
Mediekuben er nå den mest dominerende tilstedeværelsen på arenaen, med høy kvalitet, pikselperfekt, video av spillet og grafikk. Og det har gitt oss som en liten klubb muligheten til å forbedre tilskueropplevelsen, gi intervjuer, liveoppdateringer og andre nye måter å tjene penger på som vi ikke kunne ha håpet på uten. De avrundede hjørnene og den sømløse forbindelsen mellom panelene gir også en perfekt 360-graders videokapasitet som pakker rundt hele mediekuben.
I tillegg til midtpunktet hadde vi også totalt 30,5 kvadratmeter P5 LED-bannere fra infiLED fordelt på innganger i arenaen, og foran presseområdet. Gir oss enda en inntektskilde fra kommersiell bruk. Tilbakemeldingene vi har fått er at de gamle vanlige reklameplatene rundt arenaen nå blekner i forhold til de kommersielle bannerne som kjører på disse bannerne. Og når det kreves, blir disse bannerne også med for en full arenaopplevelse når det trengs (dvs. mål).
Alt i alt, som klubb og som teknisk ingeniør. Vi er veldig fornøyd med det InfiLED har gitt oss, til en kostnad som er tilgjengelig for et lite hockeylag i Norge.
Aleksander Stalsberg
Teknisk sjef
Lillehammer Ishockeyklubb