
Bilde
Behovet for digitale visningsflater, enten det er digital signage, berøringsskjermer, store LED vegger eller projeksjoner, endrer seg i takt med teknologiske fremskritt og tilgjengelighet. Digital Signage har for lengst erstattet analog skilting i museer, utdanningsinstitusjoner, hoteller og konferansesentre. De er enkle og effektive når det gjelder å administrere og til å formidle innhold. De er visuelle og dynamiske og gir mulighet for toveiskommunikasjon.
For museer blir skillet mellom kuratordrevne og gjenstandsfokuserte samlinger og bruk av skjermer og visuelle opplevelser uskarpe. Immersive Entertainment Industry er i enorm vekst og har de senere år mangedoblet seg i omfang og omsetning. Her i hjemme har vi akkurat begynt å pirke i overflaten av de mulighetene som finnes. Rundt om i verden dukker helt nye formidlingsarenaer opp der kunst og kunstnere blir presentert for nye generasjoner. Lightroom og Frameless i London, Immersive Frida Karlo på ulike lokasjoner i USA, og Steinkaret i Steinkjer, inviterer nye publikumsgrupper inn kunsten og derved også til de tradisjonelle museene og galleriene.