
Salg av varer og produkter blir ofte gjort via web shop, selgere eller prosjektledere. Hentes varer fra utlandet brukes ofte faste transportfirmaer som DHL, Schenker, UPS, FedEx og TNT Toten Transport innenlands fra ulike ankomstdestinasjoner.
Valg av riktig transportselskap for opphenting av varer avhenger av pris og leveringstid og hvor det befinner seg i verden.
Når varer ankommer vårt lager så blir det kontrollert for skader
og vi kontrollerer at riktig vare er mottatt, og at det stemmer med pakkseddel. Varene registreres inn i Multicase og legges på riktig plassering på vårt lager.
Utsending av varer blir registrert på en salgsordre i Multicase, her skrives en plukkliste som gir lageransatt overblikk over hvilke varer som skal plukkes og sendes til kunde.
Pakking av varer avhenger av størrelse og vekt og om vi pakker i pappesker eller på paller (Halvpall, Europall). Vi bruker bobleplast og papp eller andre støtdempende materialer for å beskytte produktene.
Som fraktsystem bruker vi Cargonizer, et skybasert fraktsystem for sending av varer, og som er integrert mot med vårt logistikksystem, Multicase. Når alt er pakket og klart registreres mål og vekt før det legges inn i Cargonizer med riktig leveringsadresse og kontaktinformasjon på mottaker.
Sporingsinfo sendes automatisk til mottaker på E-post fra vårt fraktsystem.